DISKUTUJEME - Radní pro kontakt s veřejností

18 Únor 2018
18 února 2018, Komentáře 0

Funkce radních města je nyní mírně řečeno opomíjená. Radní se potkají jednou za dva týdny aby diskutovali o navržených bodech, které připravují jednotlivé odbory případně doporučují komise k odsouhlasení nebo neodsouhlasení. Veškerá další agenda spadá na místostarosty a starostu.

Chceme vytvořit pozici „radního pro kontakt s veřejností“, který by již NEBYL více placen z městského rozpočtu, přesto by byl dispozici minimálně 2x týdně v hodinách přívětivých pro veřejnost. Lidé by za takovým radním mohli chodit s dotazy, on by tyto požadavky převzal, připravil pro jednotlivé odbory a získal by odpovědi, o kterých ale následně může dál diskutovat.

Zároveň by pomáhal, případně radil pořadatelům akcí, jak získat povolení k pořádání akce, záboru, informoval by o zákonných povinnostech pořadatele apod.

Vycházíme také z již zavedených setkání veřejnosti s tajemníkem města, kde se ukazuje, že setkání s vedoucími odboru, kteří mají veškeré informace z úřadu, může urychlit řešení problémů nebo jim předcházet. Případně dál rozvíjet zajímavé nápady veřejnosti.

Podobně by fungoval také „radní pro kontakt s veřejností“, ale jeho výhodou je, že má informace napříč politickým spektrem a dokáže odpovědět i na otázky, které úzce souvisí s plány koaličních politiků, případně může naopak přinést nápady veřejnosti do koalice.

Přínosy:

1. Větší kontakt radních / politiků s veřejností
2. Ulehčení práce úředníkům (radní dokáže po nasbírání informací přesně formulovat dotaz, což povede k menší časové náročnosti přípravy odpovědi)
3. Do rady by vstupovali lidé, kteří mají čas na takovou práci

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

© 2014 Severočeši-Litoměřice.cz. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořila společnost LEAL.CZ s.r.o.