Litoměřice patří mezi nejstarší česká města a má turistům rozhodně co nabídnout. Ve městě působilo v minulosti mnoho zajímavých osobností, o které mohou mít turisté zájem. Hlavní značkou, o které ale mluvíme jinde, je Zahrada Čech. Naším hlavním cílem je zajistit co nejlepší zázemí pro přijíždějící turisty tak, aby svou spokojenost dál šířili a sami nám dělali reklamu.
1. jasně označené velké mapy na všech větších parkovištích ve městě (kolem centra)
Turista musí vědět, kde zaparkoval, jak se dostane do centra a co tam najde.
2. směrové tabule včetně vzdálenosti k cíli
Turista se nesmí ztratit a být bezradný, vždy musí mít na dohled rozcestník / musí dostat informaci, kam pokračovat v prohlídce města.
3. cykloturistika
Mapy a poutače na cyklostezkách vedoucích do města
Snadný příjezd na náměstí – Střelecký ostrov -> přechod u nádraží (semafor) -> Dlouhá ulice -> náměstí
Zázemí pro cykloturisty – stojany, dobíjecí místa pro elektrokola, mapy servisů apod.
4. turistický průvodce s označenými více jazyčnými provozovnami
Certifikáty pro poskytovatele služeb ve více jazycích (jídelní lístky ve více jazycích, personál hovořící cizím jazykem atd.)
Mapa s vícejazyčnými provozovnami
5. marketingová podpora pro místní podnikatele, společná propagace produktů pro turisty
Podnikatelé nabízející služby pro turisty musí mít jasnou podporu města a naopak – podnikatelé podporují město v marketingových akcích.
6. propagace města na kulturních, sportovních a jiných akcích
Jednotný souhrnný materiál obsahující penziony, mapy, restaurace a další informace o městě, plachty propagující město apod.
Aktivní spolupráce s okolními městy na vzájemné propagaci – posílat si turisty mezi sebou
Každá akce musí být ve městě vidět – i když ji nepořádá město. Velké reklamní bannery např. v Lidické ulici, Dlouhé ulici přes silnici apod.
7. veřejná WC
Dobře značená a kvalitní
8. podpora vzniku a rozvoje dalších volnočasových či turistických aktivit
Rekonstrukce objektu pivovaru na volnočasové centrum
Zahrada Čech jako místo zajímavé pro turisty
Podpora vzniku nových a moderních zajímavostí pro turisty (Litoměřice nemusí být jen o historické město)
Investice do rozvoje koupaliště – nové prvky, moderní zábava
9. podpora církevní turistiky
Prohlubování spolupráce s biskupstvím – otevření katedrály veřejnosti apod.
Chceme dělat ve městě takové úpravy, které by městský rozpočet zatížily co nejméně, ale pro turisty by byly nejvíce vidět. Důležitým cílem je také nastartování stálé spolupráce podnikatelů v centru města na propagaci Litoměřic.